8 Nisan 2010 Perşembe






NEŞET ERTAŞ

AH YALAN DÜNYA

Hep sen mi ağladın hep senmi yandın,
Bende gülemedim yalan dünyada
Sen beni gönlümce mutlumu sandın
Ömrümü boş yere çalan dünyada.

Ah yalan dünyada,yalan dünyada
Yalandan yüzüme gülen dünyada

Sen ağladın canım ben ise yandım
Dünyayı gönlümce olacak sandım
Boş yere aldandım, boş yere kandım
irengi gözümde solan dünyada

Ah yalan dünyada yalan dünyada
Yalandan yüzüme gülen dünyada

Bilirim sevdiğim kusurun yoğdu
Sana karşı benim hayalim çoğdu
Felek bulut oldu üstüme yağdı
Yaşları gözüme dolan dünyada

Ah yalan dünyada yalan dünyada
Yalandan yüzüme gülen dünyada

Ne yemek ne içmek ne tadım kaldı
Garip bülbül gibi feryadım kaldı
Alamadım eyvah muradım kaldı
Ben gidip ellere kalan dünyada

Ah yalan dünyada yalan dünyada
Yalandan yüzüme gülen dünyada

Kırşehir'e gidememişiz belki hiç.Ama gidiyoruz sanki Neşet Ertaş'la ve anlıyoruz onun sözlerini başımıza gelince söylenenler.
Hep keder hep acıyla dolu değil ya bu hayat.Bir bakıyorum öyle ya da böyle ertesi gün oluveriyor.Hergün sabah oluyor, olacak ta taki kıyamet gününe kadar.
Yanımıza bakalım, sağımıza, solumuza, bir de aynada kendimize.Ne kadar kendimiziz aynaya bakınca.Beynimizin içindeki ''BEN'' miyiz bakınca?
Hiç arkaya bakmamak gerek.Bırak geçmiş bitmiş hikayeleri.İleriden korkmaktan kimseye fayda yok.Batıp çıkıyorum bazı bazı denizin derinliklerine.Sonra biri birşey diyor hızla yukarı yüzüyorum.Ve heyecanla gökyüzüne bakıyorum.Dünya gerçekten güzel.Milyonlarca insan var.Bunların içinde benim tanımadağım iyileri var.Tanışacağız elbet.Kötü değil ya herkes.

Sonra ağaçlar var.Güzel yol kenarları var.Çeşmeler var.Geceleri yıldızlar var.Sesler var dinlenesi.Kitaplar var okunası, hayal kurulası.Hiç kimse yoksa bile elbette Dostoyevki'nin Raskolnikof'u var bir masanın başında soğuk bir fincan kahve içen.Sonra Gregoire Samsa var yatak odasında.

Kafka'yı düşün sadece ve onun yazdıklarını.Gabriel Garcia Marquez var ve onun güzeller güzeli Şili'si.Allende var, Neruda var.Neruda'yı düşün.Maden işçilerini.Picasso'yu düşün ve ispanyol iç savaşını...Hayat güzel.

Güzel günleri düşün.Ve hergünün bir ertesi günü olduğunu.Mevsimlerin değiştiğini ve değişeceğini.Ertesi günler hep var.Gökyüzü var.Kafanı bir kaldır yukarda bir güç var bizi yaratan.O var.O her yerde.O'na güven.Gözün kapalı atıl güne.Gelecek gerisi.
Umutlu günaydınlar :)

Hiç yorum yok: