17 Mayıs 2010 Pazartesi

Hırçın bir anektod

Bugün saat 14:00 sularında tarih sınavndan çıktıktan sonra otobüs bindim arkadaşlarımla birlikte. Tavırlarından defalarca rahatsızlık duyduğum Noureddine de otobüsteydi. Kendisi Fas asıllı, mümin bir fransız vatandaşıdır. Çoğu kez gülerek derslerimi sorup beni aşağılamaya çalışır. Başarılı olamayacağımı ima ederek güler ve her dersten kaç aldığımı sorar. Arkadaşalrım indikten sonra onunla ikimiz kaldık. Bana İstanbul'a gelmek istediğini söyledi. Gülümsedim. Daha sonra ekledi : 'bugünkü Türk hükümeti bugüne kadarki en iyi hükümet.'' Bunu söylediğinde gülümsedim ve öyle düşünmediğimi ifade ettim. Benzer konuşmaları defalarca yapmıştım. Kendisi 50 yaşına merdiven dayamış, eski Fas Kralı'nın şoförlüğünü yapmış, hukuk eğitimini yıllar sonra baştan alan enteresan bir insandır. Çok bilmiş söylemleri ve kışkırtıcı konuşmaları kalp krizi geçirmeme sebep olabilir birgün. Ama bugün benimle yine alay ettiği için, başarısız olacağımı ima ederek, ben de açtım ağzımı yumdum gözümü. Türkiye Cumhuriyeti hakkında bilmediği onlarca klişe şey söyledim ona. Cevap veremedi şüphesiz. Neler dedim?

Ben laik bir insanım Nurettin kardeş.
Türkiye Cumhuriyeti laiktir.
Türkiye Cumhuriyeti bugün pratikte laik, özde antilaik olmuştur.
Türkiye Cumhuriyeti'nde 80 milyon insan yaşar Nurettin.
80'li yılların başında türban takılmazdı Nurettin İstanbul'da.
Bugün ülkemiz hükümet açısından düşünürsek aşağı yukarı ikiye bölünmüş durumda Nurettin, he ama genel olarak paramparça bir ülke.
Bizim sonumuz iç savaş olacak Nurettin.
Biz Avrupa Birliği'ni istemiyoruz Nurettin. Avrupa Birliği bugün sonunu görmektedir.
11 milyon nüfuslu fındık kurdu Yunanistan'la başedemeyen bir politiko-ekonomik bir birliktir Avrupa Birliği.
Bizimle nasıl baş edecek A.B Nurettin?
Ülkemizin güneyinde Kürdistan kurmak istiyorlar Nurettin. Kaç parçaya bölelim Türkiye'yi?
Osmanlı olmak rumuyla, çerkeziyle, ermenisi kürdüyle birlikte yaşamaktır Nurettin, biz ülkemiz parçalansın istemiyoruz.
Bizim Anayasa Mahkemesi başkanımız İktisat Fakültesi mezunu Nurettin.
Ülkemizde işsizlik hat safhada ve üniversiteli genç sayısı her geçen gün artıyor. Ne kadar çok okursak o kadar işsizlik olacak, bilgi beraberinde işsizliği getirecek çünkü bizlere hakettiğimiz maaşalrı verecek bünyeler mevcut değil.


Nurettin hergün haberleri izlediğini söyledi ve ekledi : ''Haberler yalan mı söylüyor?''

Evet Nurettin, biz satın alınmış medyanın haberlerini izliyor, gazetelerini okuyoruz.

Noldu Nurettin, sustun??
Nurettin: Derslerinde başarılar dilerim (!?)

Biz buna türkçe de mors olmak deriz kibarca Nurettin kardeş.
Veda Hutbesi'nde Hazreti Muhammed der ki : Müslüman olan herkes kardeştir. Arabın arap olmayana karşı bir üstünlüğü yoktur.


Nurettin kardeş, Hazreti Muhammed peygamberimiz, müslümanlık dinimizdir. Kusura bakma ama kardeşlik bu değil.

Şimdi sen, Osmanlı İmparatorluğunun himayesinde yıllarca kalmış Kuzey Afrika'nın kavruk Fas'ının evladı, bana ülkemi mi anlatıyorsun?

Anlatırsın, anlatırsın... Neden mi ? Çünkü Türkiye'de milyonlarca insan kendini bütün dünyaya güldürmek uyanıyor sabahları ve yatana kadar çalışıyor sahip olduğu değerleri yıkmak için.
Aylardır, belki de bir yıl oldu, hapishanelerde Türkiye'nin en aydın insanları yatıyor. Farkında mısınız? Ama yok ben bir Ezel izleyeyim. Ben fransız malı arabama binip, Starbucks'a gideyim, Amerikan malı Nine West cüzdanımdan para çıkarıp kahvemi ödeyeyim. Ve gece kendi kazandığım maaşa ve kredi kartı borcuma bakmaksızın eşimle birlikte olup, Amerika'nın kucağına atmak amacıyla bir Türk evladına gebe kalayım.

Başbakanımız ne diyor? 3 Çocuk yapın!

Şimdi ben ömrümün sekiz senesini fransızca öğrenmeye vermiş biri olarak, bugün bu Avrupa ülkesinde bilgimin ve vatandaşı olduğum memleketin acizliği altında eziliyorum.


Dinimiz Amin, durmak yok, yola devam.
Dur bir Uğur Mumcu vardı, Facebook'a resmini koyayım. Ama bu Akp belediyesi de çok iyi çalışıyor canım, yollar pırıl pırıl. Siirt'te küçük kızlara tecavüz etsinler banane. Hükümet number one, herkese, herşeye one minute.

Ben de şimdi ağlamak için one minute rica ediyorum.
Havadan gelen demokrasimize çok şükür. Lanet olsun kazanılmış haklara ve kan dökülerek alınmış vatan toprağına.

Fethullah Gülen'in eteğinden, RTE'nin alnından öperim. Yaşasın halkların kardeşliği, Yaşa Fenerbahçe. Allah'ım bana hayırlı bir kısmet, dest-i izdivaç!!!
İsmail Yk'dan Allah Belanı Versin parçasını hepimize armağan ediyorum.


Allah'ın selameti üzerimize olsun, Akp başımızdan eksik olmasın.

Raimunda Jimenez



Not: Bu hikayede geçen şahıslar ve olayların gerçeklikle bir bağlantısı yoktur. Tamamiyle hayal ürünü ve kurmacadır.

Hiç yorum yok: